جک هیدرولیک پیستونی

طیف گسترده ای از جک های هیدرولیک در صنایع استفاده می شود. ابعاد و ساختار جک بسته به طراحی مدار هیدرولیک متفاوت است. کیفیت اجرا بستگی به کیفیت طراحی، محاسبات و رعایت استانداردها دارد.. طراحی و ساخت شرکت رویش صنعت آیریک با برند Elf Power در انواع جک شناور، جک تلسکوپی و جک پیستونی.

ساختار جک هیدرولیک پیستونی:

جک هیدرولیک پیستونی از یک محفظه جک (پوسته)، یک پیستون، یک شفت و مجموعه ای از مهر و موم تشکیل شده است. در این جک برخلاف جک های شناور، مجموعه بسته بندی و آب بندی روی پیستون بسته می شود. پیستون به انتهای شفت متصل می شود. با نصب پکینگ، پیستون با سطح داخلی محفظه جک مماس می شود. هنگامی که روغن وارد جک می شود; زیر پیستون ثابت می شود و پیستون به سمت بالا حرکت می کند.

سطح مقطع پیستون یک منطقه کلیدی در فرمول فشار است. بسته بندی از جریان روغن به طرف دیگر پیستون جلوگیری می کند. از آنجایی که سطح داخلی جک با پیستون و مجموعه آب بند در تماس است، سطح داخلی باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا به پکینگ آسیبی نرسد. در جک پیستونی، شفت و پوسته جک به سختی با یکدیگر تماس دارند. جک پیستون پیچ هواکش ندارد.

انواع جک هیدرولیک پیستونی:

جک های پیستونی در صنعت کاربرد فراوانی دارند، این جک ها را می توان در اندازه ها و مدل های مختلف ساخت.جک های پیستونی یک طرفه و دو طرفه ساخته می شوند. بنابراین می توان از آنها در هر موقعیتی (افقی یا عمودی) استفاده کرد. جک های پیستونی یک طرفه با یک ورودی روغن در پایین ترین نقطه جک ساخته می شوند در حالی که جک های پیستونی دو طرفه با دو ورودی روغن یکی در بالا و دیگری در پایین جک ساخته می شوند.

آیا به جک هیدرولیک نیاز دارید؟

ما طیف گسترده ای از جک های هیدرولیک قابل اعتماد و سنگین را می فروشیم که می توانند بارهای سنگین را با خیال راحت و قابل اعتماد تحمل کنند.


برخی از جک های هیدرولیک ما قادر به بلند کردن بارهای سنگین تا 200 تن هستند.


تاسیسات ساخت و تعمیر خودرو از جک های هیدرولیک برای بلند کردن و پایین آوردن وسایل نقلیه با دقت و کنترل بالا استفاده می کنند. این دستگاه ها به اپراتورها امکان استفاده از قرارداد را می دهند.


در صنعت ساختمان، کارگران برای جابجایی بارهای سنگین مانند مصالح ساختمانی، تجهیزات یا کل سازه ها به جک های هیدرولیک متکی هستند. انواع دیگری از این وسایل مانند لیفتراک و بولدوزر وجود دارد.


اجزای جک هیدرولیک

برای نشان دادن و درک اجزای جک های هیدرولیک، یک جک هیدرولیک دستی معمولی همانطور که معمولا استفاده می شود در نظر گرفته می شود.در زیر اجزای اصلی جک های هیدرولیک آورده شده است.


مخزن یا مخزن بافر

پمپ پیستونی یا پیستونی

دسته اهرمی یا پمپ

شیر چک

سیلندر یا رام اصلی

دریچه آزاد

کار کردن

مخزن یا مخزن بافر مخزنی است که سیال هیدرولیک یا روغن پمپ را در خود جای می دهد که برای انتقال فشار از پمپ به قوچ استفاده می شود.


پمپ پیستونی قطعه ای است که با حرکت دادن اهرم یا دسته پمپ به بالا و پایین به صورت مکانیکی فعال می شود.


اهرم یا دسته پمپ - حرکت اهرم پمپ باعث ایجاد فشار در سیال هیدرولیک می شود که سیال تحت فشار را از طریق شیر چک به سیلندر اصلی هدایت می کند.


دسته داخلی

دسته خارجی

پین ها

کانکتور پمپ

پیچ اتصال

محفظه دسته پمپ

میله پمپ

O-Ring پمپ

حلقه پمپ پلاستیکی

شلنگ پمپ

واشر محفظه پمپ

میل سوپاپ

حلقه سوپاپ O-Screw

بلبرینگ سوپاپ

پایه

سپر پلاستیکی

فیلتر مایع پلاستیکی

واشر پلاستیکی اولیه

اورینگ لاستیکی رامرود

نگهدارنده پلاستیکی رامرود

پایگاه رامرود

پوسته رامرود

پیچ انبساط

اتاق داخلی

سیلندر بیرونی

پلاگین لاستیکی

حلقه پلاستیکی بزرگ

درپوش پیچ سیلندر بیرونی

طراحی و ساخت جک هیدرولیک

پارس جک طراحی و ساخت جک های هیدرولیک را با مناسب ترین قیمت ارائه می دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند طراحی واحد، تیم 10 جک ماشین قرمز بزرگ را جدا کرد.


این دستگاه برای بلند کردن میله برای بلند کردن وسایل نقلیه 4 تنی برای استفاده از مایعات هیدرولیک و شیرهای یک طرفه طراحی شده است تا کاربر بتواند لاستیک را تعویض کند.


جک با استفاده از یک دسته قابل جابجایی کار می کند که جک را با پمپاژ بالا و پایین بالا می برد و در نتیجه دستگاه را بلند می کند.


پس از آزمایش و برش، جک را آسان و فشرده یافتیم. طولی نکشید که جک به نتایج دلخواه رسید و برای استفاده به حداقل انرژی نیاز داشت.


برای درک بهتر جک، ما یک تحلیل حالت‌ها و اثرات شکست (FMEA)، طراحی برای ساخت و مونتاژ (DFMA) و طراحی برای محیط زیست (DFE) انجام دادیم.


FMEA به تیم اجازه داد تا حالت‌های خرابی و تأثیر حالت‌های خرابی بر کاربر را بهتر درک کند.


یکی از حالت‌های خرابی احتمالی این است که جک به زیر خودرو می‌افتد و خودروی بلند شده روی کاربر می‌افتد.


DFMA آموزش و مونتاژ را به ما ارائه کرد. نتیجه می گیریم که محصول و تولید نسبتاً بهینه است زیرا این محصول قطعات خارجی زیادی ندارد و محصول نسبتاً ارزان است.گروه DFE تأثیر جک را بر محیط زیست نشان داد. EIO LCA (Economic Output Life Cycle Analysis) در بخش های مختلف اقتصاد ایالات متحده برای بررسی انتشار گازهای گلخانه ای در طول عمر یک محصول استفاده شده است. نتیجه گیری شد که تولید سیال هیدرولیک دارای بیشترین درصد کربن است.

جک هیدرولیک دیفرانسیل

انواع جک های هیدرولیک

قبل از بررسی پرکاربردترین جک هیدرولیک باید بدانیم که این تجهیزات به سه نوع یک طرفه، یک طرفه، دو طرفه تقسیم می شوند. امروزه از جرثقیل های یک طرفه کمتر استفاده می شود. این وینچ ها قدرت کمی در توان خروجی دارند. در جرثقیل های یک طرفه و یک طرفه از نیروی وزن و گرانش برای بازگرداندن جرثقیل به حالت عادی استفاده می شود. در بالابرهای هیدرولیک دو طرفه دو سوراخ ورود و خروج روغن وجود دارد. به این ترتیب جک پیوسته حرکت می کند و سرعت بیشتری نسبت به جک های یک طرفه دارد.

جک هیدرولیک یکی از چهار جزء اصلی سیستم هیدرولیک است، در حالی که سیستم هیدرولیک فناوری است که در آن از روغن هیدرولیک مایع برای انتقال نیرو از موتور به محرک استفاده می شود.

پر استفاده ترین جک هیدرولیک کدام است؟

برای ارائه بهترین یا پرکاربردترین جک هیدرولیک باید نکات زیادی را در نظر گرفت. امروزه از این جرثقیل ها در صنایع مختلف استفاده می شود. انواع مختلفی از این دستگاه تولید شده است که هر کدام دارای قابلیت ها، مزایا و معایب خاصی هستند.

جک های دیفرانسیل

نوع دیگری از جک هیدرولیک که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد دیفرانسیل نام دارد.این وینچ ها سیلندرهای هیدرولیک دو کاره هستند که با استفاده از نیروهای فشار و کشش عمل می کنند. این جرثقیل ها در زمینه های مهندسی مکانیک، هیدرولیک فولادی و ماشین سازی متحرک کاربرد دارند.

اهرم های دیفرانسیل ابعاد کوچک تری نسبت به نوع تلسکوپی دارند اما قطر پیستون این اهرم ها حدود 18 سانتی متر است و می توانند در محدوده دمایی 25- تا 80 درجه سانتی گراد کار کنند. حداکثر فشار کاری این قطعات حدود 600 بار است. جک های دیفرانسیل از نظر سرعت دست کمی از جک های تلسکوپی ندارند و با سرعت 2.5 متر بر ثانیه به جلو و عقب می روند.


جک دیفرانسیل

جک های دیفرانسیل معمولاً سیلندرهای هیدرولیک دو کاره با نیروهای انبساط و کشش متفاوت هستند.

طراحی میله پیستون یک طرفه منجر به دو سطح موثر متفاوت (سطح گرد و پیستونی) و دو سرعت متفاوت می شود.


از آنجایی که سیلندرهای دیفرانسیل دارای نیروهای فشاری و کششی قابل کنترل هستند، در مهندسی مکانیک، مهندسی هیدرولیک فولاد و ماشین‌آلات متحرک استفاده می‌شوند.


قطر پیستون: تا 180 میلی متر

محدوده دما: از -25 تا 80 درجه سانتیگراد

حداکثر فشار کاری: تا 600 بار

حداکثر سرعت: 2.5 متر در ثانیه

طرح: استوانه میله ای یا سیلندر گرد، با پایه جوش یا پیچ.

جک سنکرون

جرثقیل های تلسکوپی

بسیاری معتقدند جک های تلسکوپی پرکاربردترین جک های هیدرولیک هستند. این جرثقیل ها در انواع یک طرفه و دو طرفه تولید می شوند. آسانسورها، زباله دان ها و ... از جرثقیل های تلسکوپی برای افزایش استحکام قطعات خود استفاده می کنند. اگرچه این نوع جرثقیل مزایای زیادی دارد، اما از معایب جرثقیل های تلسکوپی می توان به قیمت بالا، عمر کوتاه و اشغال فضای زیاد اشاره کرد.


به طور معمول طول سیلندر جک هیدرولیک در صورت خرابی حدود 25 تا 50 درصد کمتر از طول اولیه خواهد بود. این بالابرها در انواع دو، سه، چهار یا پنج مرحله ای برای کاربردهای متنوع تر طراحی شده اند. پیستون جک های پرس هیدرولیک دارای قطری در حدود 18 سانتی متر بوده و در حین کار تا دمای 90 درجه سانتی گراد گرم می شود. همچنین این قطعات می توانند در دمای 30- درجه به فعالیت خود ادامه دهند. حداکثر سرعت جرثقیل های تلسکوپی حدود 2.5 متر در ثانیه است که 5 برابر بیشتر از جرثقیل های قدیمی و پیستونی است.



جرثقیل سنکرون

بهترین جرثقیل هیدرولیک برای کمپرسی ها و نیروگاه ها جرثقیل سنکرون است.این نوع که یکی از وینچ های دو طرفه است در مقایسه با وینچ های دیفرانسیل سرعت رفت و برگشت یکسانی دارد اما نیروی شدیدتری تولید می کند و در نتیجه قابلیت های بیشتری دارد. از نظر مشخصات فنی، اهرم های سنکرون بسیار شبیه به نوع دیفرانسیل هستند.


بالابرهای پیستونی

جک های هیدرولیک پیستونی را می توان ساده ترین نوع جک های هیدرولیک نامید. این اهرم ها تک اثر هستند و فقط نیروی فشاری را افزایش و گسترش می دهند. بالابرهای آکاردئونی، پرس های هیدرولیک، بالابرهای ساده و غیره از این بالابرها برای ایجاد نیرو در برابر گرانش زمین استفاده می کنند. این اهرم ها سرعتی در حدود 0.5 متر بر ثانیه دارند و تنها تا 250 بار فشار را تحمل می کنند. قطر اهرم های پیستون معمولاً از 10 سانتی متر تجاوز نمی کند.


نتیجه

جک های هیدرولیک انواع مختلفی دارند. در حال حاضر می توان نوع تلسکوپی را به عنوان پرکاربردترین جک هیدرولیک معرفی کرد. با این حال، صنعت وینچ هیدرولیک به طور مداوم در حال پیشرفت است و ممکن است در سال های آینده شاهد تولید وینچ های قدرتمندتر و پرکاربردتر باشیم.


به جز نوع تلسکوپی، جک های دیفرانسیل، سنکرون و پیستونی را می توان از دیگر جک های هیدرولیک پرکاربرد نام برد که در صنایع و مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.سرعت برگشت، مقدار نیروی تولید شده، ابعاد، قیمت و دوام از مهمترین عوامل تعیین بهترین وینچ هیدرولیک هستند.